Trening motoryczny w Łodzi

Trening motoryczny w Łodzi to nasz program przygotowany dla początkujących oraz średnio zaawansowanych sportowców.  Całość jest wynikiem naszej wiedzy, doświadczeń oraz szeregu szkoleń w jakich od dawna uczestniczymy. Jednym z ostatnich i chyba najlepszych kursów to Kształtowanie szybkości, przyśpieszenia i wytrzymałości oraz trening podczas rehabilitacji. Szkolenie miało miejsce w Gdyni i prowadzone było przez SCEC – Strength & Conditioning Education Center. Zdobyte informacje pozwoliły nam uporządkować i w odpowiedni sposób pokierować naszą wiedzę. Zgłębiliśmy również takie zagadnienia jak przyśpieszenie liniowe, progresja do poruszania się bokiem oraz jak prawidłowo i szybko zmieniać kierunek biegu.

Trening motoryczny, czyli poprawa parametrów sportowca oraz naprawa jego słabych ogniw składa się z pracą nad:

  • gibkością
  • siłą 
  • szybkością 
  • wytrzymałością

Gibkość

W naszej pracy z podopiecznymi to absolutna podstawa nie tylko w naszym projekcie Trening motoryczny w Łodzi. Praca nad pełnym zakresem ruchu, elastycznością mięśni, ich rozciągnięciem. Mocne i elastyczne mięśnie to wytrzymały i szybki aparat ruchu dlatego stanowi to tak ważną podstawę. Strefa ta definiuje nie tylko najlepszych sportowców ale jest także podstawą zdrowego i komfortowego życia dla osób zmagających się z pracą siedzącą lub mające inne ambitne cele w życiu niż sport. Ważne są tutaj wszelkie techniki mobilizacji oraz rozciągania. W tym obszarze radzimy sobie bardzo dobrze, ponieważ od wielu lat szkolimy się oraz prowadzimy takie projekty jak “Zdrowie w Pracy” czy Treningi personalne dla osób mających problemy z postawą ciała, kręgosłupem, bólami pleców, zamkniętą klatką piersiową.

Siła

Trening siłowy to fundament każdego sportu tuż po uzyskaniu gibkości oraz odzyskaniu zakresów ruchowych w stawach. Siła to podstawa również w Treningu motorycznym. Naszym konikiem w zakresie treningu siłowego są ketle, które same w sobie są bardzo złożonym systemem motorycznym. Dzięki odważnikom Kettlebells sportowiec nabiera wiele specjalistycznych cech. Trójbój siłowy i jego tajniki to siła absolutna sportowca. Przysiad, Martwy ciąg oraz wyciskanie na klatkę to złożone ćwiczenia wielostawowe. Wykonane poprawnie technicznie pod okiem trenera i z odpowiednim planem uzbroją każdego zawodnika w odpowiedni poziom siły. Wiemy dokładnie jaki plan zastosować pod dany sport jakiego rodzaju przysiad czy martwy ciąg wybrać, aby budowanie siły miało charakter specjalistyczny dla Twojej dyscypliny.

Szybkość

Jak poprawiać szybkość. W jaki sposób ćwiczyć i jakie metody treningowe dobierać. Jeśli już przeszliście etap drugi, czyli budowanie siły to już tak naprawdę połowa sukcesu. Bardzo istotna będzie praca nad czasem reakcji, czyli współpraca z trenerem w ćwiczeniach wykonywanych na komendę słowną bądź gestem. Trening eksplozywny taki jak swingi z ketlem, rwania oraz olimpijskie podnoszenie ciężarów. Elementy treningu siłowego wykonywane z mniejszą intensywnością ale o dużym przyśpieszeniu.  W tej części pojawiać się będę już elementy specjalistyczne zależne od danej dyscypliny sportowej. Istotne będą ćwiczenia mające odwzorować danych ruch, poprawić jego wzorzec i uchronić sportowca przed kontuzją. Sprinty, wyskok, rzuty, krok pliometryczny.  

Wytrzymałość

Wytrzymałość trenowanego zawodnika to jego zdolność na utrzymanie pewnej pracy na odpowiednio wysokim poziomie w pewnej jednostce czasu. Oczywiście wszystko zależy od celu czy będzie to sprint na 100m czy triathlon przygotowanie będzie wyglądało zupełnie inaczej. Rodzaje wytrzymałości również w przykładach podanych powyżej są zupełnie inne. Nieco inny podział wytrzymałości dzieli je na dwa rodzaje:

  • wytrzymałość sercowo-naczyniowa (tętno oraz oddech, czyli kondycja)
  • wytrzymałość mięśniowa (odczuwalne palenie mięśni, czym więcej siły i adaptacji mięśniowej tym dłuższa praca)

Programowanie systemów energetycznych, czyli to czym się zajmujemy aby w odpowiedni sposób dobrać rodzaj pracy tlenowej lub beztlenowej do danej dyscypliny sportowej oraz możliwości zawodnika. W przypadku ogólnego przygotowania jest to system tlenowy w zakresie wydolności oraz w zakresie siły. W przypadku przygotowania sportowców jest to nieco bardziej skomplikowane. Chętnie rozwiniemy ten temat indywidualnie podczas rozmowy wstępnej lub godzinnej konsultacji. 

Powrót po kontuzji i trening podczas rehabilitacji

Wszystkie opisane powyżej aspekty poza przygotowaniem motorycznym mają za zadanie zminimalizować ryzyko kontuzji. Niestety jednak na boisku, na bieżni podczas akcji najczęściej emocje biorą górę. W trakcie pojedynku czy ostatnich sekund meczu najlepsi zostawiają serce, a tym samym ryzykują bardzo wiele aby osiągnąć cel. Z drugiej jednak strony, kto nie chce być najlepszym ?

Trening motoryczny w Łodzi to również wiedza w zakresie rehabilitacji. W jaki sposób ćwiczyć, co robić i jak radzić sobie z powstałą kontuzją i podczas powrotu do aktywności. Należy pamiętać o obszarze i czasie, który występuję pomiędzy wyleczeniem kontuzji przez ortopedę i fizjoterapeutę, a powrotem na boisko. Zależnie od faktu czy uszkodzeniu uległy mięśnie czy ścięgna powrót do pełnej gotowości może zająć od 6 do 12 tygodni. Kolano skoczka, zerwanie ACL, zerwanie ścięgna achillesa, problemy z pachwinami, dolnym odcinkiem pleców czy barkami. Każda dyscyplina sportowa ma swoją charakterystykę i większe lub mniejsze ryzyko danej kontuzji. W jaki sposób zabezpieczyć się oraz zapobiegać danej kontuzji również możecie się dowiedzieć kontaktując się z nami. 

Pełny wywiad, diagnostyka, szczegółowe omówienie celów przeprowadzimy podczas spotkania w studio treningu personalnego. Pierwsze spotkanie to również wiele informacji i sugestii z naszej strony jak ukierunkować swoje działania ale przede wszystkim poznanie swoich słabych stron. Nigdy nie żałujemy wiedzy bez względu na fakt czy nawiążemy współpracę czy tylko się poznamy, spotkamy i porozmawiamy.

Trening motoryczny w Łodzi
Trening motoryczny w Łodzi

Trening motoryczny w Łodzi
Trening motoryczny w Łodzi